Jan 10, 2016

Zimska bašta za Nadeždu

Kada imate mogućnosti da se u ove zimske dane na bilo koji način bavite biljkama, to je čista radost. Kad to radite za nekoga ko Vam je posebno drag - onda je to više od radosti, to je sreća koja traje. Naša drugaricca Nada voli drveće i žbunje, voli bonsai, voli adeniume, sedume i još trista kerefeka i radi divnu grnčariju. Odlazak kod nje je bio divna prilika da napravim jednu malu baštu, po  istom principu kao i bašta koju sam pravio u videu
Ovakve kutije možete praviti da budu baš onako, "kupovne", precizno sečene i spojene,obradjenih ivica i od dasaka koje su zaštićene od vlage nekim od zaštitnih sredstava. Ja sam i ovu pravio tako da izgleda kao da je upravo poplava izbacila od nekud.

Sve kreće od glavne daske. Bitno je da bude što šira, da ne biste morali da ukrajate po nekoliko komada za dno i stranice. Ova je bila oko 12cm široka, duga 120cm. Isekao sam je na dva dela od 30cm i jedan od 60cm. Kraći delovi postaju bočne stranice a dugi deo dno buduće kutije.

Ne zaboravite da na kraćim daskama, na delovima koji idu gore, izbušite po dve rupe za kanap koji ćete kasnije provući i koji će  služiti kao ručice za nošenje.
Bočne strane buduće kutije možete praviti od provizornog broja dasaka. Ovde se svaka strana sastoji od dve daske, pa je dubina kutije negde oko 22. Daske možete spajati da budu priljubljene jedna uz drugu ili ostaviti mali zazor izmedju njih. Takodje, izgled ovih dasaka je stvar mogućnosti i trenutnog "nadahnuća", ja sam namerno ostavio ovu vrlo okrnjenu dasku na jednoj strani.
Na kraju, kutija izgleda ovako (vertikalna strana na slici je dno kutije, a vidi se da bočnu stranicu čine dve daske)
Ako dno čini samo jedna daska, obavezno izbušite rupe za odvod vode. Ja sam ovde izbušio dvadesetak rupa.
Nakon malo muke oko provlačenja kanapa i pravljenja ručki, kutija je gotova.

Na dno kutije obavezno stavite šljunak ili lomljenu ciglu da napravite drenažni sloj za odliv viška vode. Ja sam stavio i desetak cm supstrata pre nego sam počeo da uacujem biljke. U ovom trenutku, dobro je da uz sebe imate nekog ko će Vam reći 
STOJ! Nešto fali!
Zaboravio sam da napravim neke nogare za ovu kutiju. Da je za bilo šta drugo, ne bi bile potrebne, ali kad su biljke u pitanju, treba ih postaviti. Stavljaju se zbog toda da ravno dno kutije ne leži direktno na ravnoj podlozi jer će u tom slučaju  svi otvori za odovod vode biti zatvoreni. Sa dve male daščice, debljine tek 1cm, napravićete dovoljno veliki prostor ispod same kutije da tuda višak vode može da nesmetano izlazi.

Naravno, bilo bi mnogo lakše da u kutiju nisam već ubacio šljunak i supstrat, pa sam "nogare" morao da šrafim "odozdo". E sad je stvarno kutija gotova.

Koje god biljke da imate, dobro je, ja sam stavio jedan mali Lemon Gum (Corymbia citriodora), jedan žbunić Majčine dušice i par korenova Mohito nane. Kamenje. Kućice puževa. Malo mahovine. Savršeno :)
 Do proleća, ovo će biti lepa baštica. Lemon Gum intenzivno miriše na eukaliptus, a Mohito nana i Timijan će pridoneti svojim mirisima. Na svaki dodir, ova "bašta" će zahvaliti oblakom prijatnog mirisa, a Nada će dobiti zanimaciju, da secka i oblikuje buduće grmiće timijana i Lemon Gum-a. 

No comments :

Post a Comment